Detoks zrobiony i co teraz?

IMG_0447a

Przeszliście z powodzeniem detoks? Czujecie się lżej i zdrowiej? Może warto, aby to był właśnie wstęp do przejścia na zdrowy styl odżywiania?

Warto wiedzieć, że to, jak jemy i co jemy może wpływać nawet w 70% na to czy będziemy zdrowi. Aktualne badania donoszą, że chorobom cywilizacyjnym (w tym choroby nowotworowe) można doskonale zapobiegać. Wystarczy tylko mądrze się odżywiać, ruszać, a także porzucić patelnie tytoniu. Tylko… czy aż? Wszyscy ci, co chorują mówią tylko, a Ty?

Zacznijmy od początku. Przez ostanie 7 dni trzymałeś się naszej diety. Może teraz warto zacząć stosować się do ogólnych zasad zdrowego odżywiania, a więc zdrowego oczyszczania organizmu, do utrzymywania równowagi kwasowo-zasadowej. Twoje ciało w tej chwili jest gotowe, aby pewne zmiany wprowadzić na stałe.

Najważniejsze jest to, aby:

  • spożywać 5 posiłków dziennie w odstępach 3-4 godzinnych
  • aby śniadanie zawsze było niezwłocznie po wstaniu, a kolacja na 2-3 godziny przed snem
  • aby w każdym posiłku było minimum 100g warzyw lub owoców (łącznie w ciągu dnia powinno być ok. 500g warzyw i 300g owoców)
  • zadbaj także o wypijanie kilku szklanek wody dziennie. Wybieraj wodę mineralną, bez dodatku gazu. W żadnym wypadku nie skuś się na wody smakowe, które mają najczęściej duży dodatek konserwantów i środków słodzących.
  • no i koniecznie idź na jakiś dłuższy i intensywniejszy spacer.

W drugim kroku możesz zadbać o to, aby:

  • ograniczyć spożywanie mięsa, a w szczególności wędlin, kiełbas, kabanosów itp. produktów. Mają one w sobie dość dużą ilość konserwantów, wypełniaczy i innych mało korzystnych dodatków. Na początku możesz wybrać taki układ:
    • poniedziałek, wtorek: bezmięsny. Jako źródło białka wykorzystaj rośliny strączkowe, np. soczewicę w zupie lub gulaszu lub humus jako pasta kanapkowa.
    • środa: chude mięso na obiad, a reszta posiłków bezmięsna
    • czwartek: bezmięsny. Źródłem białka mogą być np. jajka, ale nie więcej niż 2szt.
    • piątek: ryba na obiad lub na kolację, a reszta posiłków bezmięsna
    • sobota: powrót do dowolnego dnia naszego detoksu
    • niedziela: chude mięso na obiad, a reszta posiłków bezmięsna
  • spróbuj także ograniczyć wypijanie kawy. Może udałoby ci się zrezygnować z porannej kawy na korzyść lekkiej lemoniady, a kawę – jeśli musisz – zostawić na wczesne popołudnie? Według Tradycyjnej Medycyny Chińskiej kofeina działa na nas dopiero po godz. 12.

Kolejne kroki są już prostsze, bo najtrudniejsze masz za sobą. Realizuj powoli kolejne punkty detoxu, a z dnia na dzień będziesz czuć się zdrowiej i lżej.

Powodzenia